Een stuurslot voor de auto

0

De technologie zit op de 2020 e-tron Sportback en 2021 e-tron SUV.

Audi’s e-tron Sportback en 2021 e-tron SUV gebruiken verbeterd thermisch beheer van de batterij, maar Audi’s beweert niet dat de laadsnelheid is verhoogd.

De autofabrikant heeft de hardware en software van zijn thermische batterijsysteem bijgewerkt van die in de e-tron van 2019 en beweert een verbetering van 10 procent in de algehele efficiëntie.

Audi zegt dat het nieuwe systeem zal helpen de batterij op een optimale temperatuur te houden terwijl het voertuig is aangesloten op een DC-snellaadstation. Maar zelfs zonder een boost in laadsnelheid, laat de bijgewerkte technologie zien dat Audi snel beweegt om zijn EV’s te verfijnen. De technologie had op de e-tron SUV van 2020 moeten zitten, maar door productievertragingen als gevolg van de pandemie van het coronavirus werd het modeljaar van de auto naar 2021 geduwd.

Welke auto stuurslot kopen

minder tijd aan een laadstation. Stuurslot auto kopen handig voor de veiligheid. Audi zegt dat het nieuwe systeem zal helpen de batterij op een optimale temperatuur te houden terwijl het voertuig is aangesloten op een DC-snellaadstation.

Aangezien elektrische voertuigen langzaamaan in de markt worden geaccepteerd, is het bereik nog steeds iets dat potentiële kopers zwaar weegt. Maar er is nog iets waar ze zich mee bezig moeten houden, en zo snel laadt hun potentiële EV op. Audi heeft erover nagedacht sinds het de e-tron SUV lanceerde en zojuist enkele hardware- en softwarewijzigingen in zijn EV-line-up heeft aangekondigd.

Via een robuuster thermomanagementsysteem zegt de autofabrikant in staat te zijn om de maximale 150 kW DC snellaadcapaciteit van de 2020 e-tron Sportback en 2021 e-tron te behouden tijdens een langer deel van de laadprocedure. Voordat eigenaren van de e-tron van 2019 te overstuur raken, gaf Audi aan Car and Driver toe dat de e-tron van 2021 iets sneller zal opladen, maar over het algemeen is het tijdsverschil te verwaarlozen.

Toch merkt het bedrijf op dat het snel bezig is om dit soort aanpassingen aan zijn EV-plannen te maken, zodat toekomstige voertuigen op de lange termijn efficiënter zullen zijn en natuurlijk sneller zullen worden opgeladen. Audi zei bijvoorbeeld dat de e-tron in 2021 vanwege tweaks hier en daar 10 procent efficiënter zou moeten zijn dan het 2019-model. Het is aan de EPA-tests om te bepalen of dat doel is bereikt.

Wat de nieuwe technologie voor thermisch beheer betreft, heeft het bedrijf het vloeistofgekoelde leistenen frame bijgewerkt dat loodrecht op het voertuig staat en zich direct onder de batterijmodules bevindt. Ze zijn elk aan de modules bevestigd met een nieuwe warmtegeleidende verwarmingslijmgel. Die gel brengt de warmte van de modules gelijkmatig over naar het koelsysteem, Audi zegt dat het de temperatuur van de batterij binnen het optimale bereik van 77 tot 95 graden Fahrenheit kan houden.

het koelen van de lithium-ionbatterij tijdens het laden van gelijkstroom via de nt-koeler

Auto koelkast is ook erg fijn

Een koelere batterij kan tijdens het opladen zijn maximale laadvermogen (in dit geval 150 kW) voor langere tijd accepteren. Typisch wanneer een voertuig op een laadstation wordt aangesloten, stijgt het op naar zijn hoogste laadvermogen, maar kan het langzaam het vermogen verliezen om die snelheid te behouden vanwege de warmte die door het proces wordt gegenereerd. Audi zegt dat zijn systeem meer een plateau creëert, waarbij de drop-off veel geleidelijker is dan andere. Koelkast voor de auto is nodig voor ontspanning.

Met dit systeem zegt Audi dat zijn 2020 e-tron Sportback en aankomende 2021 e-tron SUV, met hun 95,0 kWh-packs – wanneer aangesloten op een DC-snellaadstation met een vermogen van 150 kW – kunnen worden opgeladen van 5 tot 100 procent in 45 minuten. Het zal in ongeveer 30 minuten 80 procent bereiken. Als die cijfers er bekend uitzien, komt dat omdat het in wezen dezelfde specificaties zijn die we zagen voor de e-tron van 2019.

Audi e-tron Sportback 2020 is de A7 van elektrische voertuigen

Related Posts